Studiekreds med Morten Kvist

Kan man være grundtvigianer i 2023?

Med afsæt i de grundtvigske valg- og frimenigheders historier skal vi prøve at indkredse, hvori den grundtvigske inspiration aktuelt kan bestå for en fri menighed, ligesom vi kan komme ind på de frie skolers virke.

Morten Kvist holder et oplæg og lader sig afbryde. Vi holder en kaffepause, hvorefter vi tager en fælles diskussion.

Morten Kvist blev teologisk kandidat i 1984 fra Københavns Universitet. Han blev herefter præst ved Ryslinge Frimenighed frem til 1993. Mellem 1993 og 1998 var Kvist forstander på Askov Højskole, hvorefter han blev ansat som præst i Herning og Gjellerup Valgmenigheder. Fra 2003 til 2010 var han medlem af Det Etiske Råd.

Det koster 20 kr. inklusiv kaffe og rundstykker

5. marts

Fælles forårsmøde med Bøvling Valgmenighed: Gudstjeneste og foredrag med biskop Henrik Stubkjær.

20. maj

Foreningen af Grundtvigske Valg- og Frimenigheders årsmøde i Norddjurslands Valgmenighed