Tilbage til Alle begivenheder

Opera mellem Himmel og Hav i Johanneskirken

Igen i år har vi fået den store fornøjelse og ære at huse ensemblet ”Opera mellem himmel og hav”, der er arrangeret af Ida og Jens Møller.

Ensemblet består af:

Kaptajn og operachef: Guido Pevatalu, Baryton

Guido har 30 års ansættelse på Det kgl Teater som solist bag sig Han har sunget over 50 operaer og operetter som solist i operahuse og på festivalerherhjemme, i Skandinavien, Europa og USA, hvor han blandt andet har sunget i Tannhäuser i Houston, Texas og i Tulsa, Oklahoma.

Niels Jørgen Riis, Tenor

Niels Jørgen har været solist på Det kgl Teater i snart 25 år. Han har sunget over 40 roller, hvoraf de ca 30 har været i italienske operaer. Han er ridder af Dannebrog og fast tenor i guidOpera. Det var også på teatret at den ældre barytonkollega Guido opdagede denne specielle bornholmer. Resten er en broget historie!

Signe Asmussen, Sopran

Signe er én af sin generations mest alsidige og karismatiske sangerinder; en musikalsk kamæleon, som uden problemer boltrer sig i snart sagt alle genrer. Dertil er hun udstyret med sund nysgerrighed og et skarpt gehør. Carmen, Tosca, Musetta i La Bohème, Rosalinde i Flagermusen og Cio Cio San i Madama Butterfly er blot nogle af de mange roller hun har på repertoiret.

Leif Greibe, Pianist

Leif er uddannet på Det kongelige danske musikkonservatoriumi København. Allerede inden sin diplomeksamen i 1992 blev han ansat på Det kgl. Teater som operarepetitør, hvor han siden har arbejdet med mere end hundrede operaopsætninger. Han er kapelmester i guidOpera, medstifter af Helsingør Kammeropera og i sin egenskab af kammermusiker og akkompagnatør har han givet talrige koncerter i Europa, Asien og Nordamerika.

For nærmere information om billetkøb, ensemblet og video fra Opera 2022 i Lemvig og Omegns Valgmenighedskirke se følgende henvisninger:

Biletter kan købes på:

www.place2book.com