Tilbage til Alle begivenheder

Årsmøde for de Midt – og Vestjyske Valgmenigheder i Kjellerup Valgmenighed

Sted: Levring Efterskole, (Bygaden 65, 8620 Kjellerup) Program: kl. 10.30: Vi starter med gudstjeneste ved Charlotte Rune Nissen i Hørup Kirke. Efter gudstjenesten er der mulighed for at se Jens Rosendals samlevers grav på Hørup kirkegård. 12.30 – 14: Middag på Efterskolen. Kl. 14: Foredrag: Forfatter og psykolog Anne Knudsen fortæller om digteren Jens Rosendals liv og digtning. Foredraget fortæller historien bag sangen ”Du kom med alt det der var dig” og flere af hans mange andre salmer og sange. Der fortælles om hans opvækst i Indre Mission, hans kristentro, livet som højskolelærer og den svære kærlighed til en anden mand. Undervejs synges en række af Jens Rosendals salmer og sange. Kl. 15.30-16.30: Kaffepause. Herefter fortsættelse af foredraget og afslutning.

Forrige
4. oktober