Tilbage til Alle begivenheder

Filmeftermiddag i Biohuset.

Filmen Onkel havde danmarkspremiere i Tønder den 8. november 2019 og er produceret for beskedne 3,5 millioner kroner med støtte fra Det Danske Filminstitut. Onkel har udelukkende lokale sønderjyske amatørskuespillere i de bærende roller. Instruktøren Frelle Petersen har castet de medvirkende indenfor en radius af 15 km for at opnå den korrekte dialekt af sønderjysk. Filmen har været nødt til at blive tekstet for resten af Danmark. Han har i sin research til filmen i 3 måneder boet og hjulpet til med arbejdet på gården ”Stenbæk”, mellem Tønder og Løgumkloster hvor filmen foregår og er en virkelighedsnær skildring af landbrugslivet. De to hovedroller spilles af virkelighedens onkel og niece Jette Søndergaard og Peter Hansen Tygesen. ”Onkel” handler om familiebånd, pligtfølelsee og hvornår skal man tage sig af sig selv.

Pris for film og forfriskning: 50 kr

Forrige