Tilbage til Alle begivenheder

Kulturnat i Johanneskirken

Vores ottekantede kirke på bakketoppen åbner denne kulturnat døren op for et magisk musik-univers, hvor religion, kultur, kunst, fortællinger, poesi og melodi forbinder os med hinanden lokalt og globalt.

Kig indenfor i varmen og lyt til tonerne af bossa novaens fader, Antonio Carlos Jobim og mange andre. Se udvalgte filmklip i kirken og hør historien om bagsiden og blomstringen af bossa nova, den brasilianske bølge af samba og jazz, der opstod i Rio de Janeiro i 1959.

Nyd en alkoholfri caipirinha med lime, knust is, rørsukker og tonic – eller smag den berømte caldosuppe fra det latinamerikanske køkken.

Kom og deltag i vores kulturnatskonkurrence, der går ud på følgende: Skriv et digt, en sang, en bøn eller en kort fortælling fra en hverdagssituation eller rejse I har været på over kulturnatstemaet: Bagsiden. Vinderen vil blive kontaktet ugen efter og modtage sin præmie.

Der vil også være mulighed for at prøve at spille på forskellige instrumenter og trommer fra Brasilien for alle livsaldre og barnesjæle, der har lyst til at gå på opdagelse i rytme og sang.

I forsamlingssalen danser Lemvigegnens Folkedansere folkedans til levende musik.

Arrangementet er gratis og alle er velkomne

Forrige
11. september